رژیم شوک

رژیم شوک

دستور لاغری در ۱۰ روز ویژه مانکن شدن 💃💃💃

رژیم شوک چیست ⁉️ 😱

رژیم شوک ویژه ای افرادی است که پس از انجام مراحل و دستورات لاغری بدن آن ها در لاغر شدن و کاهش وزن متوقف شده است و هر چند ماه یکبار لازم است با دستورات ویژه به نا م رژیم های شوک به بدن شوک وارد شود تا از حالت ثابت ماندن در آید.

📛📛📛بهترین راه برای کاهش اضافه وزن این است که تمام میان وعده‌ها و چاشنی‌هایتان را حذف کنید❌🍩🍿🍦🍰🍧🍭❌. از شیرینی و شربت بگیرید تا سس و دلستر و نوشابه. در وعده شام هم کلا بی‌خیال غذاهای برنجی بشوید. در کنار این رعایت‌های غذایی، باید فعالیت‌های جسمی‌تان را هم زیاد کنید. زمین به آسمان رسید، آسمان به زمین رسید، باید روزی نیم‌ساعت پیاده‌روی کنید.🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

🎯🎯🎯اما اگر می‌خواهید خیلی زودتر از اینها به نتیجه برسید، باید به رژیم غذایی کوتاه‌مدت رو بیاورید. این رژیم غذایی کوتاه مدت کمکتان می‌کند تا در عرض یک هفته تا ده روز به صورت کاملا اصولی چند کیلو وزن کم کنید:

صبحانه:

🍳🍳۲ عدد تخم مرغ آب‌پز
☕️قهوه یا چای
🍎۱ عدد سیب

♨️حواستان باشد که تخم‌مرغ‌ها را حتما باید با زرده بخورید. اگر کلسترول دارید، یعنی بیمار هستید، اصلا نباید این رژیم را بگیرید. فکر نکنید که می‌توانید به راحتی زرده‌های تخم‌مرغ را نخورید و آب از آب تکان نخورد! در این رژیم روی چربی زرده‌ها حساب شده.

🍏🍎🍏بجای سیب میوه های دیگر را جایگزین نکنید سیب‌ خاصیت آنتی‌باکتریال دارد و در مقابل بیماری‌ها بیمه‌تان می‌کند. تازه حسابی سرحال و شادابتان می‌کند و باعث می‌شود تا خود ظهر انرژی داشته باشید.

ناهار:

درست است که گرسنه هستید، اما خودتان را کنترل کنید و تا مرز انفجار نخورید!💣💣💣.

🍖🍗🍤گوشت قرمز یا ماهی کبابی یا آب‌پز
🥗سالاد فصل بدون مایونز
🥃۲/۱ لیوان آب کرفس

✅ سالاد فصل یعنی سالادی که در آن همه سبزی‌های آن فصل پیدا شود؛ مثلا اگر در فصل تابستان هستید، سالادتان باید متشکل از خیار، گوجه، کاهو، کلم، قارچ و ذرت باشد. اینکه در این رژیم، سالاد به اندازه کافی گنجانده شده، حتما حکمتی دارد. معمولا رژیم‌دارها بعد از مدتی دچار بیماری یبوست می‌شوند اما با گرفتن این رژیم که کلی سبزی و میوه‌جات دارد، در نتیجه این بیماری به سراغ شما نخواهد آمد.

✅ به جای آب کرفس نمی‌توانید کرفس بخورید. اولا اینکه اگر بخواهید آن همه کرفس بخورید، نفخ می‌کنید! دوما اینکه خود کرفس فیبر دارد و در این رژیم این فیبر محسوب نشده است. وقتی آب کرفس را می‌گیرید، در بافت آن شکست انجام می‌شود و فیبرش را از دست می‌دهد و این دقیقا همان چیزی است که برای گرفتن رژیم به آن نیاز داریم.

شام:

🍖🍗🍤🥗🥙🌽گوشت قرمز یا ماهی یا مرغ (کبابی یا آب‌پز) سبزیجات تازه و جوانه‌ها
☕️چای یا قهوه
🍋لیمو ترش تازه

🔴تعادل بین گوشت‌ها را رعایت کنید. اگر برای ناهار گوشت‌قرمز می‌خورید، سعی کنید برای شام ماهی یا مرغ بخورید. یا اگر یک شب گوشت قرمز می‌خورید، یک شب مرغ، شب سوم حتما ماهی بخورید، اگر ماهی دوست ندارید، نمی‌شود آن را از برنامه غذایی‌تان حذف کنید. الکی که نیست! روی امگا۳ ماهی هم حساب شده.

🔵بعضی از آدم‌ها را دیده‌اید که بعد از تمام شدن رژیمشان علاوه بر لاغر شدن از ریخت و قیافه هم افتاده‌اند؟ دلیلش این است که پروتئین در این رژیم‌ها کم است و بدن مجبور می‌شود از عضلاتش هم استفاده کند تا سرپا بمانید. اما این رژیم به دلیل داشتن پروتئین کافی که از طریق گوشت، مرغ و تخم مرغ به دست می‌آورید، باعث می‌شود که فقط چربی‌تان بسوزد ولی برای عضله‌تان اتفاقی نیفتد.

🔴بهتر است برای سبزیجات تازه‌تان، از سبزیجات رنگی استفاده کنید؛ مثل گوجه، هویج، فلفل دلمه‌ای و…

میان وعده:

🔶اگر توقع دارید زمانی که رژیم می‌گیرید، آب توی دلتان تکان نخورد و گرسنه نشوید، یعنی یا برای لاغر شدن خیلی مصمم نیستید یا کلا تعریف درستی از رژیم ندارید! سلامتی و زیبایی حق افرادی است که اراده بهتر و قوی‌تری دارند. همین یک میان وعده را بخورید و شکر خدا را کنید این میان وعده را یا در فاصله صبحانه تا ناهار بخورید، یا در فاصله ناهار تا شام.

🍹 ۱ لیوان آب گوجه فرنگی یا
🥛شیر کم‌چرب یا
🍌یک عدد موز کوچک

🔶به همان دلیلی که قرار شد کرفس را جانشین آب کرفس نکنید، نمی‌توانید به جای آب گوجه فرنگی هم خود گوجه را بخورید.
🔶گوجه فرنگی حاوی ویتامین‌های A، B و C، پتاسیم، کلسیم، فسفر و آهن است و باعث می‌شود هم انرژی بدنتان تامین شود و هم سیستم‌های ایمنی‌تان تضعیف نشوند. بنابراین وقتی رژیم می‌گیرید با کوچک‌ترین چیزی کارتان به دکتر و سرم و آمپول نمی‌رسد!
🔶به جای موز هم میوه دیگری را جایگزین نکنید. موز ۴۲۲ گرم پتاسیم دارد که هم به انقباض ماهیچه‌ای کمک می‌کند و هم سوخت و‌ساز بدنتان را افزایش می‌دهد. درست مثل این است که در حال ورزش کردن هستید!

❗️❗️❗️ هشدارها

❇️اسم این رژیم، رژیم شوک است و با گرفتن آن روزانه فقط ۱۰۰۰ کالری به بدنتان می‌رسد. این رژیم در دهه ۳۰ و بین هنرپیشه‌های هالیوودی خیلی پرطرفدار بود. نازوب چون در مدت زمانی کوتاه، حسابی باربی می‌شدند!

❇️این رژیم فقط مخصوص ۷ تا ۱۰ روز است. تحت هیچ شرایطی بیشتر از این نگیرید که خونتان پای خودتان است!

❇️همراه کردن این رژیم با ورزش الزامی است. اگر حس پیاده‌روی روزانه ندارید، دنبال نتیجه درست و حسابی هم نباشید.

❇️در این رژیم فقط نوع غذاهایی که باید بخورید مشخص شده است. میزانش دست خودتان است. فقط یادتان باشد که قرار نیست خودتان را گول بزنید. قرار است لاغر شوید، پس فقط به اندازه‌ای بخورید که سیر شوید نه بیشتر.

❇️یادتان باشد که مواد غذایی این رژیم را باید بدون نان بخورید!

💡 توصیه

🏀🏸🥊🥋 نازوب، هیچ رژیمی بدون فعالیت‌ بدنی یا همان ورزش به هیچ دردی نمی‌خورد. یادتان باشد که پیاده‌روی از نان شب هم واجب‌تر است. پیاده‌روی هم اصول و روش دارد.

🚶کفشتان مناسب باشد، با کفش پاشنه‌بلند پیاده‌روی نکنید. همین روزهاست که از شدت کمردرد نتوانید از جایتان تکان بخورید!

🚶وسیله سنگین نداشته باشید، این وسیله سنگین را نه در دستتان بگیرید، نه روی شانه‌هایتان بیندازید. تا می‌توانید سبک پیاده‌روی کنید.

🚶پیاده‌روی باید مستمر باشد، جلوی هر مغازه‌ای میخکوب نشوید و دوباره به راهتان ادامه بدهید! اگر قرار است نیم ساعت پیاده‌روی کنید، دقیقا تمام این نیم‌ساعت را به طور مفید پیاده‌روی کنید.

🚶 با نظم قدم بردارید، اول جوگیر نشوید و تند تند قدم برندارید که آخر پیاده‌روی یک لاک‌پشت هم بتواند ازتان جلو بزند! از همان اول با یک ریتم خاص قدم بردارید.

🚶در سربالایی نروید، این تصور غلط که هر چه بیشتر عرق کنید، زودتر لاغر می‌شوید را از ذهنتان پاک کنید. عرق کردن نشانه سوزاندن چربی نیست، یک فعالیت طبیعی برای دفع گرمای بدن است. یک لیوان که آب بخورید، دوباره به پله اول برمی‌گردید!

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

مقالات ۱نظر

چند تمرین مفید برای درد کمر و پشت

تمرینات باید هر روزبه آهستگی و با تامل انجام بشود؛ اگر هنگام انجام هرکدام از این تمرینات احساس درد کردید، حرکت آن تمرین خاص را محدود کنید تا احساس راحتی

دسته‌بندی نشده ۰ نظر

♨️ مضرات نان سفید از نگاه طب ایرانی

🔅 مضر برای سلامت بدن 🔅 افزایش قند خون 🔅 یبوست آور 🔅 فیبر ندارد 🔅 سرطان زاست 🔅 بدن را کم خون می کند 🔅 تشدید کولیت

مقالات تغذیه ۰ نظر

نکاتی در باب ارتباط فیبر, ماهی و ماده مغذی کرومیوم

قرار دادن تمرینات با وزنه به عنوان اصلی ترین انواع تمرینات فیزیکی نه تنها با افزایش دادن توانایی بدن در ذخیره سازی گلیکوژن در عضلات جریان مقاومت به انسولین را

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!